De jaarlijkse Najaarsbijeenkomst voor leden en niet-leden van de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome heeft dit jaar plaats op 28 oktober. We hebben weer een mooie locatie gevonden in de Grote Kerk in Apeldoorn, een bijzonder kerkgebouw uit het eind van de negentiende eeuw. Centraal in het land en goed bereikbaar met openbaar vervoer.

’s Morgens geeft Thomas Hontelez, auteur van het boek Wandelen naar Wijsheid een lezing met als titel Pelgrimeren in eenvoud en openheid.

Na de lunch zijn er in de middag twee workshopsessies. Klik hier voor informatie over alle lezingen en de sprekers. Daarnaast is er een informatiemarkt met interessante stands en is er na afloop een borrel.

Programma:

9.00 – 10.30Inloop
10.30 – 10.45Toespraak voorzitter Dick van Maanen
10.45 – 12.00Lezing door Thomas Hontelez: Pelgrimeren in eenvoud en openheid
12.00 – 13.00  Lunch
13.15 – 14.00Eerste ronde workshops
14.30 – 15.15Tweede ronde workshops
15.30 – 16.30  Borrel

Praktisch:

Deelnamekosten zijn: voor leden 15 €, voor niet-leden 20 € per persoon. Opgave uiterlijk 21 oktober. Bij de opgave kun je tegelijkertijd je keuze voor deelname aan de workshops maken. Sommige zalen hebben een beperktere capaciteit, dus geef je op tijd op. Je deelname is pas geldig na betaling van de kosten.

De inschrijving is inmiddels gesloten.

Bereikbaarheid:

De Grote Kerk ligt anderhalve kilometer van het station, dus aanreizen per openbaar vervoer is eenvoudig. Er gaan meerdere bussen langs de kerk.

Op de website van de Grote Kerk staat informatie over de parkeermogelijkheden.

Het bestuur en het organiserend comité verwachten dat het een mooie dag wordt. Klik hier als je vragen of opmerkingen hebt.